Yπερτροφή ή απλά ένα διαφορετικό ρύζι

in Evexia by

Μαύρο vs Καστανό ρύζι

Αρκετός κόσμος μπερδεύει το μαύρο ή άγριο ρύζι με το καστανό ή το αναποφλοίωτο, όμως το συγκεκριμένο ρύζι είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Ιστορικά μπορούμε να πούμε πως είναι ένα υδρόφιλο φυτό, που καλλιεργείται στη Βόρειο Αμερική με το όνομα Indian Rice (Zizania palustis L.) συγγενές με το ασιατικό ρύζι. Πιο συγκεκριμένα, το άγριο ρύζι χρησιμοποιούταν για χρόνια από τους ιθαγενείς της Αμερικής, δεδομένης της ανθεκτικότητάς του στους βαρείς χειμώνες και τις αντίξοες συνθήκες. Πλούσιο σε φυτικές ίνες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Ας δούμε όμως ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της ποικιλίας που προέρχεται από την Αμερική.

Ευκολόπεπτο
Το άγριο ρύζι είναι ο σπόρος του φυτού και όχι ο κόκκος του σιταριού και αυτό το χαρακτηριστικό του είναι ομολογουμένως και ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του. Δεδομένου λοιπόν ότι τα χόρτα χωνεύονται πολύ πιο εύκολα από το στομάχι, απ’ ότι τα σιτηρά, ειδικότερα, μάλιστα, από τα άτομα που έχουν ευαισθησία στη γλουτένη και σχετικά προβλήματα στην πέψη και αυτό διότι δεν περιέχει γλουτένη.

Αντιοξειδωτικό
Αξίζει να σημειώσουμε πως το καστανό ρύζι είναι μεν πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, αλλά το άγριο ρύζι είναι ακόμα περισσότερο.
Πιο συγκεκριμένα η  ανθεκτικότητά του στους βαρείς χειμώνες και τις αντίξοες συνθήκες, όπως αναφέραμε πιο πάνω αυξάνει την ποιότητα και την αξία των αντιοξειδωτικών που περιέχει, κάνοντάς το έτσι ιδανική τροφή για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

B βιταμίνες
Το άγριο ρύζι έχει σαφώς μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε Β βιταμίνες, απ’ ότι το καστανό ρύζι και περιέχει αυξημένες ποσότητες ριβοφλαβίνης, βιταμίνης Β6. Το σύνολο της ομάδας των Β βιταμινών είναι σημαντικό για την ενέργεια του ατόμου, την καλή ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, της πεπτικής διαδικασίας και του μεταβολισμού.

Μαγνήσιο
Το άγριο ρύζι, παρουσιάζει μεγαλύτερες ποσότητες μαγνησίου στη σύστασή του από το καστανό. Όσον αφορά το μαγνήσιο τώρα είναι πολύ οι λόγοι που είναι απαραίτητοι, ορισμένοι είναι οι ακόλουθοι : η σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος, η καταπολέμηση του άγχους, των πονοκεφάλων και της κόπωσης.

Καλύτερη γεύση
Το άγριο ρύζι έχει μια πιο καπνιστή και γλυκιά γεύση από εκείνη του λευκού ή του καστανού ρυζιού και αυτό το κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερο σαν διατροφική επιλογή.

Φυτικές ίνες
Το άγριο ρύζι περιέχει την τριπλάσια ποσότητα σε φυτικές ίνες, συγκριτικά με το καστανό. Δεν το κάνει αυτό μεν ιδανική πηγή φυτικών ινών, αλλά σίγουρα το κάνει καλύτερη επιλογή σε σχέση με το καστανό.

Κάλιο
Το μαύρο ρύζι είναι πηγή καλίου, το οποίο διατηρεί στην αρτηριακή πίεση σε καλά επίπεδα και ανακουφίζει από το πρήξιμο της κοιλιάς. Αξίζει να σημειωθεί πως  το άγριο ρύζι περιέχει τη διπλάσια ποσότητα σε κάλιο από τα αντίστοιχα νούμερα του καστανού.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, εύλογα μπορούμε να πούμε πως το μαύρο ή άγριο ρύζι έχει σχεδόν την διπλάσια ποσότητα καλίου από το καστανό, τις τριπλάσιες φυτικές ίνες, πιο ιδιαίτερη γεύση, περισσότερο μαγνήσιο και Β βιταμίνη. Αξίζει λοιπόν όχι μόνο να το βάλουμε στην διατροφή μας αλλά και να του δώσουμε την σημασία που του αξίζει!