Ποιές τροφές ενισχύουν την μνήμη;

in Evexia by

Οι άνθρωποι που έρχονται επειδή αντιμετωπίζουν προβλήματα μνήμης είναι ενθουσιασμένοι όταν μαθαίνουν πως υπάρχουν διατροφικές στρατηγικές και στρατηγικές για τον τρόπο ζωής, που  μπορεί να τους εμποδίσουν να υποφέρουν από σημάδια απώλειας μνήμης“, λέει η κ.α. Joy Bauer(RD, CDN), συγγραφέας του βιβλίου ” Οι τροφές θεραπεύουν”.
Μπορείτε να λάβετε μέτρα για να προστατέψετε τη μνήμη σας;
Το μεγαλύτερο προληπτικό μέτρο που αυξάνει τη μνήμη είναι η διατροφή.

 

Λάχανο

Το λάχανο είναι γνωστό πως είναι μια καλή πηγή φολικού οξέος. “Το πιο κοντινό πράγμα που έχουμε σε μια μαγική σφαίρα για τον καθορισμό προβλημάτων μνήμης είναι το φολικό οξύ“, λέει η Bauer. “Αυτή η θρεπτική ουσία μπορεί απλά να είναι ο μοναδικός καλύτερος τρόπος να μειωθούν τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα, το οποίο θεωρείται ότι βλάπτει τα αιμοφόρα αγγεία“. Μια Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Tufts ερευνητές συνέδεσαν την ομοκυστεΐνη με τη μείωση της μνήμης και επισήμαναν πως το φολικό οξύ χρησίμευσε ως ρυθμιστικό.

 

Αυγό

Τα αυγά είναι κυρίως γνωστά εξαιτίας της καλής περιεκτικότητας τους σε πρωτεΐνη ξεχνάμε όμως ΄πως είναι πλούσια και σε άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες Β6 και Β12. Η Bauer αναφέρει ότι στην ίδια μελέτη του Πανεπιστημίου Tufts που διαπιστώθηκε ότι το φολικό οξύ προστατεύει τον εγκέφαλο, ο ερευνητής διαπίστωσε πως οι βιταμίνες Β φαίνεται να παίζουν έναν ιδιαίτερο ρόλο.
Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι οι άνδρες που είχαν έλλειψη βιταμινών Β6 και Β12 έδειξαν ταχύτερη μείωση της μνήμης από εκείνους που είχαν στο αίμα επαρκή επίπεδα βιταμινών “, εξηγεί.

 

Μπρόκολο

Μια μελέτη του Χάρβαρντ με πλήθος 13.000 γυναίκες δείχνει ότι το συγκεκριμένο  λαχανικό μπορεί να προστατεύσουν τη μνήμη σας. “Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν σχετικά υψηλά ποσά λαχανικών κατά τη διάρκεια των ετών είχαν λιγότερη μείωση της μνήμης λόγω ηλικίας“, επισημαίνει. “Κατά τη διάρκεια της μελέτης τα σταυρόφυτα λαχανικά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (μαζί με το σπανάκι και την μουστάρδα) επέδρασσαν θετικά και βοήθησαν τις γυναίκες να διατηρήσουν τη μνήμη τους“. Τέλος περιέχουν υψηλά ποσοστά της αντιοξειδωτικής ουσίας  quercetin, φολικού οξέως, και βιταμίνης B63.

 

Φράουλες

Το χρώμα των φρούτων και των λαχανικών-κόκκινα μήλα, μωβ βατόμουρα, πράσινο μπρόκολο-προκαλείται από φυσικές ενώσεις που ονομάζονται φυτοχημικά. Στον κόσμο υπάρχουν χιλιάδες και κάθε φρούτο ή λαχανικό μπορεί να περιέχει περισσότερα από εκατό φυσικές ενώσεις“, επισημαίνει η Bauer.
Πολλά φυτοχημικά είναι αντιοξειδωτικά, τα οποία τροφοδοτούν και υπερασπίζουν τα κύτταρα του σώματος – συμπεριλαμβανομένων των νευρώνων – έναντι της βλάβης που ονομάζεται οξειδωτικό στρες,η οποία προκαλείται από το μεταβολισμό του οξυγόνου. .
Σύμφωνα με μελέτες ιι φράουλες είναι μια εξαιρετική πηγή ανθοκυανίνης, ενός αντιοξειδωτικού που έχει αποδειχθεί ότι αντιστρέφει την απώλεια μνήμης . Επίσης είναι υψηλές σε φολικό οξύ και βιταμίνη Β6.

 

Κόκκινο Κρασί

Η αντιοξειδωτική ουσία ανθοκυανίνη περιέχεται και στο κόκκινο κρασί, οπότε κάνει διπλό καθήκον. “Οι φυτοχημικές ουσίες ανθοκυανίνη και quercetin στην πραγματικότητα στην πραγματικότητα κατάφεραν να αντιστρέψουν σε εργαστηριακούς αρουραίους μερικά από τα ελλείμματα μνήμης που σχετίζονται με την ηλικία “, υπογραμμίζει η Bauer. “Αν και δεν είναι δυνατόν να δοκιμάσουμε τις επιπτώσεις των θρεπτικών ουσιών με τέτοια ιδιαιτερότητα στους ανθρώπους, είναι πιθανό ότι αυτά τα ίδια τρόφιμα να μπορούσαν να λειτουργήσουν για να αντιστρέψουν τη δική μας απώλεια μνήμης“.

Σολομός

Υπάρχουν καλά λίπη και κακά λίπη, και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι με σιγουριά από την μεριά των καλών“, αναφέρει η Bauer. Αυτό κάνει τον σολομό (είναι ένα από τα καλύτερα και πιο υγιή ψάρια στον πλανήτη) έναν καλό σύμμαχο στον αγώνα για να προστατεύσετε το μυαλό σας.
Λέγεται ότι τα ψάρια είναι τροφή για τον εγκέφαλο, και τώρα η επιστήμη το επιβεβαίωσε. Η Bauer περιγράφει μια μελέτη του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Rush, λέγοντας: “Οι άνθρωποι που έτρωγαν ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είχαν 10% πιο αργή πτώση σε σύγκριση με εκείνους που δεν έτρωγαν καθόλου ψάρι, μια διαφορά που τους έδινε τη μνήμη και την ικανότητα σκέψης ενός προσώπου τρία χρόνια πιο ΝΕΟΥ.”
Ο σολομός είναι επίσης πλούσιος σε βιταμίνες Β6 και Β12. (Απλά φροντίστε να αποφύγετε τους χειρότερους τύπους σολομού και, αντίθετα, να επιλέγετε τα άγρια ​​αλιεύματα της Αλάσκας).

 

Καφές και Τσάι

Οποιοσδήποτε εραστής του καφέ μπορεί με σιγουριά να σας πει ότι σκέφτονται πιο καθαρά μετά από ένα καλό, ισχυρό φλιτζάνι καφέ με καφεΐνη. Τώρα, έχουν απόδειξη“, λέει η Bauer. Εξηγεί πως ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ στην Αυστρία διαπίστωσαν ότι η καφεΐνη βελτίωσε την απόδοση σε μια εργασία μνήμης. Αν δεν είστε οπαδός καφέ, το τσάι διαθέτει καφέ, καθώς και την αντιοξειδωτική quercetin για μια επιπλέον ώθηση μνήμης