Μανταρίνι : ένα απλό φρούτο ή …

in Evexia by

Citrus reticulata, Κιτρέα η δικτυωτή

Το μανταρίνι είναι καρπός της μανταρινιάς, ενός μικρού εσπεριδοειδούς δέντρου.

Εάν κάνουμε μια ιστορική αναδρομή θα βρούμε πως το μανταρίνι το συναντήσαμε πριν από 3 χιλιάδες χρόνια στην Κίνα, ενώ στην Ευρώπη και στην Αμερική εμφανίστηκε από το 1830 και μετά. Φημολογείται πως πήρε το όνομα τους από τους Μανδαρίνους (ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί της κινέζικης αυτοκρατορίας), είτε επειδή η στολή τους είχε αυτό το χρώμα, είτε επειδή συνήθιζαν να ανταλλάσσουν ως δώρα τα συγκεκριμένα φρούτα. Τα μανταρίνια Κλημεντίνες (άσπορα, μικρού συνήθως μεγέθους) πήραν το όνομα τους από τον μοναχό Clement Rodier, οποίος εντόπισε αυτήν την ιδιαίτερη ποικιλία στην Αλγερία. Στην χώρα μας τα σύστησε πρώτος ο Ρώσος ναύαρχος Λογγίνος Χέιδεν.

Το μανταρίνι αποτελεί μία πλούσια πηγή ασβεστίου και βιταμίνης C. Ακόμα περιλαμβάνει περιέχει βιταμίνη Α, κάλιο, νάτριο, βρώμιο, μαγνήσιο, πρωτεΐνες, φολικό οξύ, σίδηρο, υδατάνθρακες και φώσφορο.

Αυτός ο χειμερινός καρπός παρέχει μέχρι 80% των ημερήσιων απαιτήσεων βιταμίνης C, η οποία έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό φυσικό αντι-οξειδωτικό, και έχει πολλούς βασικούς ρόλους, όπως η σύνθεση του κολλαγόνου, επούλωση πληγών, αντικαρκινική δραστηριότητα, παίζει σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του σιδήρου, ενώ βοηθάει επίσης στην πρόληψη αρθρίτιδας καθώς ακόμη και σε περιπτώσεις κρυώματος, πυρετού κ.λπ..

Σύμφωνα λοιπόν με δύο Ιαπωνικές μελέτες του 2006, η κατανάλωση μανταρινιού μειώνει σημαντικά την πιθανότητα να εμφανίσει κάποιος καρκίνο του ήπατος, καρδιοπάθειες, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη. Οπότε μία διατροφή που περιλαμβάνει συχνά το μανταρίνι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου του στομάχου, του ήπατος, του φάρυγγα και του καρκίνου του στόματος.

Το μανταρίνι, εκτός από πολύ καλή πηγή βιταμινών Α και C, περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο. Ουσίες που παίζουν καθοριστικό ρόλο για την καλή κατάσταση του αίματος. Το κάλιο λ.χ. βοηθά στη σταθεροποίηση της αρτηριακής πίεσης. Η υψηλή πρόσληψη καλίου, ειδικά όταν προέρχεται από φρούτα και λαχανικά, βοηθά στην πρόληψη της υπέρτασης. Ενώ το ασβέστιο παίζει ζωτικό ρόλο στην πήξη του αίματος. Επίσης μια άλλη ιδιότητα του μανταρινιού είναι πως βοηθά να παραμένει σε επιθυμητά επίπεδα η χοληστερόλη στο σώμα. Αυτό οφείλεται στην αντιοξειδωτική δράση του φρούτου αυτού, η οποία μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης.

Η θερμιδική αξία του μανταρινιού είναι σχεδόν αμελητέα για τον οργανισμό μας. Ένα φυσιολογικού μεγέθους μανταρίνι, έχει μόνο 45-50 θερμίδες. Δεν πρέπει όμως να αμελούμε το γεγονός πως το μανταρίνι αποτελεί ένα καλό επιδόρπιο μετά το φαγητό ,αλλά και πολύ καλή επιλογή βραδινού γεύματος, καθώς καταπολεμά με τον καλύτερο και τον πιο φυσικό τρόπο την αϋπνία.

Το μανταρίνι προλαμβάνει επίσης την παχυσαρκία και οι παιδίατροι και οι διατροφολόγοι συνιστούν να καταναλώνεται τακτικά από παιδιά. Το μανταρίνι εξαιτίας την γευστικότητας του, της γλυκύτητας, αλλά και του ζωντανού του χρώματος τρώγεται ευχάριστα από τα παιδιά. Το φρούτο αυτό έχει συν της άλλης την δυνατότητα προστατεύσει από λοιμώξεις, που είναι εύκολο να μεταδοθούν από τη στενή επαφή των παιδιών ενώ βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες.

Όπως είναι γνωστό για την πιο πλήρη προστασία του οργανισμού χρειάζεται να καταναλώνουμε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Συνιστάται, λοιπόν, μέχρι το Φεβρουάριο να τρώμε και ένα μανταρίνι την ημέρα.

The photos are not the original. They are edited by Sanchezguru