Η διατροφική αξία της βρώμης

in Evexia by

Avena sativa (Αβένα η ήμερη)

Η βρώμη είναι δημητριακό με χαμηλή θερμιδική αξία (150Kcals/ 40γρ.), πλούσιο σε φυτικές ίνες (2.8γρ/40γρ) και πλούσιο σε πρωτείνη (4,5γρ/ 40γρ.). Είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, μεταλλικά στοιχεία και ιχνοστοιχεία.
Λόγω της περιεκτικότητας της σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά η βρώμη μπορεί να βοηθήσει στο ανοσοποιητικό σύστημα, στην ασπίδα του οργανισμού κατά ιών και βακτηριδίων.

Η βρώμη είναι ιδιαίτερα γνωστη επειδή είναι σε μεγάλο βαθμό αποτοξινωτικήΧάρη στην μεγάλη της περιεκτικότητα σε αμινοξέα, ενισχύει την παραγωγή λεκτίνης στο συκώτι με αποτέλεσμα να προωθεί την αποβολή τοξινών από το σώμα.

Η κατανάλωση βρώμης είναι επίσης καλή για τον καθαρισμό των αρτηριακών τοιχωμάτων, καθώς οι ίνες δημιουργούν ένα φράγμα ενάντια στα κατάλοιπα λίπους που συγκεντρώνονται στα αρτηριακά τοιχώματα και τα οποία μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα χοληστερόλης, καρδιακά προβλήματα, κτλ.

Η βρώμη έχει χαρακτηριστεί ως λειτουργικό τρόφιμο, λόγω της περιεκτικότητάς της σε β-γλυκάνη. Οι β-γλυκάνες είναι δομικοί πολυσακχαρίτες και τις συναντάμε στα κυτταρικά τοιχώματα των δημητριακών σπόρων. Με άλλα λόγια, πρόκειται για διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες βάση ερευνών βελτιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ, ενώ συμβάλλουν και στην καλύτερη ρύθμιση της μεταγευματικής γλυκόζης του αίματος.  Τέλος, οι β-γλυκάνες διαδραματίζουν ευεργετικό ρόλο και στο γλυκαιμικό έλεγχο, συμβάλλοντας στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου σε επιθυμητά πλαίσια.

 

Επίσης αποτελείμια εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και πρωτεϊνών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την παραγωγή ενέργειας και το μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Τέλος βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε τις αβενανθραμίδες, οι οποίες έρχονται να προσθέσουν τη δική τους αξία στις νιφάδες βρώμης. Η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, το στρες και διάφορες τοξικές ενώσεις είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που ευθύνονται για την έντονη αύξηση διαφόρων ηλεκτρικά φορτισμένων ατόμων ή μορίων. Η αυξημένη παραγωγή των οποίων σε συνάρτηση με την  αδυναμία του οργανισμού να τα εξουδετερώσει, είναι βασικός υπαίτιος όσον αφορά την πρόωρη γήρανση.

Τα οφέλη από την κατανάλωση βρώμης για την υγεία και την ομορφιά είναι πολλά και δεν οφείλονται μόνο στις φυτικές ίνες που το δημητριακό πλουσιοπάροχα μας προσφέρει, αλλά και στα αντιοξειδωτικά, τις πρωτεΐνες και τις βιταμίνες που εμπεριέχει σε σημαντικά ποσοστά.

Θρεπτική Αξία

Η βρώμη περιέχει ανά 100 γραμμάρια : Ενέργεια 1.628 kJ

Υδατάνθρακες 66,3 γραμμάρια

Διαιτητικές ίνες 10,6 γρ.

Λιπαρά 6,9 γρ.

Πρωτεΐνες 16,9 γρ.

Βιταμίνη (B5) 1,3 mg

Βιταμίνη (B9) 56 μg

Ασβέστιο 54 mg

Σίδηρο 5 mg

Μαγνήσιο 177 mg

β-γλυκάνη 4 γρ.

Latest from Evexia

Go to Top