Ανάπτυξη δρόμων που μπορούν να παράγουν ενέργεια από τη διέλευση της κυκλοφορίας

in Ecology by

Ερευνητές εξετάζουν προηγμένα υλικά για δρόμους και πεζοδρόμια τα οποία θα μπορούσαν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από τη διέλευση της κυκλοφορίας.

Οι μηχανικοί από το Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ εργάζονται σε έξυπνα υλικά, όπως τα πιεζοηλεκτρικά κεραμικά, τα οποία, όταν είναι ενσωματωμένα στις οδικές επιφάνειες, θα είναι σε θέση να συγκομίζουν και να μετατρέπουν τη δόνηση των οχημάτων σε ηλεκτρική ενέργεια.

Το ερευνητικό έργο, με επικεφαλής τον καθηγητή Mohamed Saafi, θα σχεδιάσει και θα βελτιστοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας περίπου ενός έως δύο μεγαβάτ ανά χιλιόμετρο υπό «κανονικούς» όγκους κυκλοφορίας -που είναι περίπου 2.000 έως 3.000 αυτοκίνητα την ώρα.

Αυτή η ποσότητα ενέργειας είναι το ποσό που απαιτείται για την τροφοδοσία μεταξύ 2.000 και 4.000 λαμπτήρων δρόμου. Εκτός από την παροχή περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων, αυτό θα αποφέρει επίσης σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τους φορολογούμενους.

Αυτήν την στιγμή το κόστος για την τροφοδοσία ενός λαμπτήρα δρόμου ανέρχεται σε περίπου 15p ανά κιλοβατώρα. Ως εκ τούτου, 2.000 έως 4.000 φώτα μπορεί να κοστίζουν σε φορείς – οι οποίοι στο Ηνωμένο Βασίλειο συνήθως είναι οι τοπικές αρχές, ή η Υπηρεσία Αυτοκινητοδρόμων για αυτοκινητόδρομους και οδικούς άξονες – περίπου μεταξύ £ 1.800 και £ 3.600 την ημέρα. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας νέας τεχνολογίας συγκομιδής οδικής ενέργειας θα ήταν περίπου το 20% αυτού του κόστους.

Ο καθηγητής Saafi δήλωσε: “Αυτή η έρευνα είναι για να βοηθήσει στην παραγωγή της επόμενης γενιάς έξυπνων οδικών επιφανειών.
«Θα αναπτύξουμε νέα υλικά για να επωφεληθούμε από το πιεζοηλεκτρικό φαινόμενο, όπου τα διερχόμενα οχήματα προκαλούν πίεση στην οδόστρωμα, προκαλώντας τάση. Τα υλικά θα πρέπει να αντέχουν σε υψηλές δυνάμεις και να παρέχουν μια καλή ισορροπία μεταξύ κόστους και ενέργειας που παράγουν.
“Το σύστημα που θα αναπτύξουμε θα μετατρέψει αυτή τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια και έτσι θα τροφοδοτηθούν λυχνίες δρόμου, φωτεινοί σηματοδότες και σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την παροχή άλλων έξυπνων πλεονεκτημάτων, όπως η παρακολούθηση του όγκου κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο .

Όταν η τεχνολογία θα έχει αναπτυχθεί, θα υποβληθεί σε δοκιμές πεδίου στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες περιοχές της ΕΕ.

Featured photo editing Sanchezguru.

Source: www.phys.org                                                                                         Article: Developing roads that can generate power from passing traffic